Inget ut & dansa

Den här helgen har accelererat till ganska höga siffror, man kunde nästan känna luften dallra, men i slutändan gick jag ändå plus minus noll. Inte samma sak som händelsefattig eller oviktig, men tillförseln av erfarenhet eller lärdom har väl inte varit sådär skyhög... Eller?

Lite, kanske. Hatar att skillnaden mellan vuxen/barn kan vara hårfin, dvs 17/18. Kan man mäta mental mognad i siffror? Den där skillnaden, existerar den ens? Men jo, det gör den ju, för du är under en viss gräns är du ung och dum och vet inget bättre. Något man kan notera är dock att i takt med åldern stiger också någons slags översittarnivå, där man själv kan göra idiotiska val utan att det "räknas" för att "det är 'ju jag' som drar in alla pengarna, det är 'mitt hus', var glad att du får ett rum och möbler och mat, jo visst att du har toppbetyg och inte slarvar runt, att du aldrig snubblat hem påverkad och alltid hör av dig, men igår kom du förfan hem en timma sent för förstå gången någonsin!"

Åh gud, förlåt pappa för att jag inte räcker till, jag ska gå och slipa på mig själv tills jag är god nog för er! Eeeeller inte

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

Blogg:

Kommentar: